גאולת ישראל וימי משיח

גאולת ישראל וימי משיח

21 אוגוסט 2011

מה אומר האדמו"ר משומרי אמונים שליט"א:

נביא ציטוטים בקצרה מגליון 'קול החצר' פרשת ואתחנן של חסידי שומרי אמונים מהדברים שנאמרו בניחום אבלים של האדמו"ר משומרי אמונים שליט"א אצל משפחת אבוחצירא שליט"א.
אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: רואים בחוש אפילו מי שיש לו רק קצת עיניים רואה שזה הזמן של ביאת המשיח, לא כמו שהיה כל הזמנים והקיצים, היום רואים הכל בחוש, ומה שכתוב בתורה ובנביאים ובכתובים, ובשאר ספרים זהו זה, רואים הכל היום בחוש הכל מה שקורה בעולם, איני רוצה להאריך כאן, אבל מי שרוצה לראות רואה שזהו זה.
רבי דוד אבוחצירא שליט"א: זה בעיתה?
אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: זה בעיתה אבל אצל הקב"ה אנחנו בניו והקב"ה מתגאה בנו ולא רוצה להביא את משיח דוקא בעיתה בלי זכות עם ישראל, אז בשביל זה הבטיח שהגאולה יהי' בעיתה, ואז יוכל להקדים לעשות האחישנה להראות שהאחישנה הגאולה רק בזכות ישראל. היום שעוסקים בתורה ובחסדים שלא היה כמוהו, והבעלי תשובה שלא היה מעולם, אין בהיסטוריה מיום שיצאנו ממצרים דבר שעם ישראל מעצמם ישובו בתשובה, ומליונים מהם , לא שמענו דבר כזה. הרמב"ם כותב בהלכות תשובה כבר הבטיחה לנו תורה שסוף ישראל לשוב בתשובה ומיד נגאלין. הבעש"ט הקדוש זצ"ל אמר שלפני ביאת המשיח יבוא ברכה גדולה על עם ישראל וגם עניים יתחילו להתרגל לחיות כמו עשירים, ופתאום הס"מ יניח את הידיים על ההשפעות אחר שהתרגלו, ויהיה דחקות ואיש את רעהו חיים יבלעהו מרוב הדחקות והחובות וכו', הרי רואים את זה בחוש עד היום היה הרחבה והיום הכל ירד וכבר הורגלו לשפע.
רבי דוד אבוחצירא שליט"א: חזק חזק וברוך. רואים בחוש ! רואים בחוש! וחוץ מזה ההתנהגות בעולם, ובעניין ארצות ערב, הם מוכנים כבר כולם ימח שמם לבלוע את עם ישראל ולחלק את ארץ ישראל, וכל היום וכל הלילה שבתם וקימתם אני מנגינתם, כל העולם מסוף העולם ועד סופו אפילו אמריקה כולם רצו את זה והיו מוכנים לזה, והקב"ה בלבל אותם, רואים ממש דברים גלויים שלא הראו מעולם, כמו הניסים למשל כאן
בדרום, זורקים טילים שכל אחד מהם יכול להרוס בנין של חמש קומות, ולא קרה שום דבר.
אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: בשביל זה אנחנו צריכים לעורר כי לא שמענו ניסים כאלו מאז יצאנו ממצרים.
רבי דוד אבוחצירא שליט"א: "כימי צאתנו מארץ מצרים אראנו נפלאות".
אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: כל הגלות היה רק שמדות וגזירות, אלפיים שנה לא ראו חסדים אולי לפעמים, והיום ברוך השם זה ארבעים שנה מאז מלחמת ששת הימים רואים ניסים גלויים.
רבי דוד אבוחצירא שליט"א: כבוד האדמו"ר אומר דברים העומדים ברומו של עולם, "עין לא ראתה אלוקים זולתיך", מה שהאדמו"ר אומר אומר דברים נפלאים, האדמו"ר משרידי דור דעה, האדמו"ר ממעתיקי השמועה, הדברים של האדמו"ר יש להם משמעות למעלה ולמטה.
אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: [בענוותנותו] גם ילדים קטנים יכולים לומר את זה, העיקר שהקב"ה יתגלה אלינו.
רבי דוד אבוחצירא שליט"א: יתגלה כבוד מלכותך עלינו מהרה, הגלה נא ופרוס חביבי עלי.
אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: אנחנו פשוט לא רואים, הוא כבר גלוי עכשיו, אם מתבוננים מה שקורה בעולם, רואים שהוא גלוי. צריכים לחזק את עם ישראל להכניס אמונה ולהראות כי בעזרת השם אנחנו ממש רואים כבר את אורו של משיח, אני אומר, היום הוא לא עומד אחרי כותלינו הוא עומד כבר לפני כותלינו.
רבי דוד אבוחצירא שליט"א: כמו שהצמח צדק אומר חסר רק לצחצח את הכפתורים, נעליים יש, בגדים יש, רק לצחצח את הכפתורים.
אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: אם הצדיקים האלו היו בזמננו היו רוקדים כל היום. כתוב בספר חסידים שהקב"ה עושה עם בן אדם נס קטן ואם הוא נותן על זה שבח והודיה אז הוא עושה איתו נס יותר גדול, אז על זה הקב"ה מראה לנו את הניסים הגלויים כאן בארץ שאם נשבחו, בעזרת השם יבוא הנס הגדול שזה מלחמת גוג ומגוג. זה מאה אחוז שצריך להיות יום הנקמה לפני הגאולה, כתוב במדרש ששלמה המלך שאל את הקב"ה אימתי יהיה הגאולה, אז הקב"ה אמר לו "יום נקם בלבי ושנת גאולי באה", אז מוכח להיות הנקמה מקודם, ככתוב "ונקיתי דמם לא ניקיתי וה' שוכן בציון", הנקמה מוכח להיות.
רבי דוד אבוחצירא שליט"א: "ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו".
אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: אז שאל שלמה המלך מתי, אז הקב"ה אמר לו ליבא לפומא לא גליא, ואת זה עכשיו רואים, ובעזרת השם כשיהיה הנקמה הגדולה יום נקם בלבי אז עם ישראל יינצל, וזהו ההכנה הגדולה לכשיזרקו את האטום לא יזיק לאף אחד מעם ישראל, כתוב בספר אהבת יונתן על ההפטרות או בפרשת עקב או בפרשת בלק וכלשונו: דידוע שעם ישראל יינצל ממלחמת גוג ומגוג בארץ ישראל הגם שיעברו עליהם הרבה צרות ועכ"ז לא יעזבו את ה' ואת ארץ הקודש, וזה יהיה תשובה, כי מקודם הי' החטא שהלכו למצרים לעזרא ומזה נגרם הרבה חטאים, אז בזה יהי' תשועתם שלא יעזבו את ארץ ישראל, ככה הוא כותב.
רבי דוד אבוחצירא שליט"א: זה דברים גדולים, זה דברי נחמה הכי גדולים בעולם שיכולים להיות, זה דברי נחמה אמיתיים, זה הבטחה.
אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: האברבנאל כתב ד' ספרים על המלחמה הזאת בין הנוצרים למוסלמים.
ועוד מובא בגליון הנ"ל דברי האדמו"ר משומרי אמונים שליט"א במוצאי תשעה באב:
בכל הדורות לא הצליחו להחיש את הקץ, כי הוא תלוי רק ביד קוב"ה אבל תנחומנו הוא שרואים שכבר נפתחו שערי שמים, ומי שאינו סומא ולבו אינו מטומטם ויש לו מח בקדקדו להתבונן שמשהו מתרחש, ונפתח בשמים ענין של מדת הרחמים על כלל ישראל, ומתנוצצים סימנים לגאולה, שלא ראו כזאת במשך כל אלפיים שנות הגלות, האומות אינם שוקטים כל עוד ארץ ישראל שהיא לב העולם קיימת על המפה אלא מאי כעת רואים דבר שהאירו את עינינו בזה, כי עד היום היה תקופה של אלפיים שנה אשר גולה אחר גולה גלתה יהודה, והיה קצת מנוחה במדינה כזאת או אחרת, וגם אז היו עבדים משועבדים לאומות העולם, והם גזרו עלינו גזירות ועשו אתנו מה שלבם היה חפץ, ולא עשו בשום אומה ולשון מה שעשו עם בני ישראל, ובפרט בחורבן האחרון שהיה, שלא עשו זאת אפילו לחיות, שעל החיות הם מרחמים יותר, בתואנה של צער בעלי חיים.
ואילו כעת הגיע זמן של רחמנות, שנפתחה מדת הרחמים, רואים בימינו נעמד רשע ומכריז בריש גלי שהוא עושה אטום ומבקש למחוק מדינה שלימה, וכולם שותקים, ואילו היו מדבר זאת על אומה אחרת לא היו שותקים, אבל עיקר כוונת האומות העולם היא הנקודה הזאת של בני ישראל, וכוונתם היא כנגד הנקודה הזאת של ארץ ישראל, ועל כך אין להם מנוחה יומם ולילה, והם מתאספים יחד, וכעת כבר היו מדובר בין כל האומות ישמעאל ואדום לעשות שלום ושלווה ביניהם, וכו', ואותו [אובמה] העמידו להיות נשיא, מחמת ידיעתם שהוא ערבי והוא יגמור את מחשבתם, והוא גילה זאת בפירוש.
לכו חזו מפעלות ה' שבלבל את כל האומות שעמדו מוכנים כנגד ישראל ונלחמים איש באחיו וכבר שאלתי אנשים מבחוץ מביני דבר, תסבירו לי מה קרה שם, [במצרים] ואיזה חסרון היה בתוניס, שהוא מקום של מסחר ושלווה, ופתאום השתגע אחד ושרף עצמו וכו'.
ונדלקו כל המדינות הערביות וזה ממשיך לבעור ואי אפשר להשקיט זאת, והרי הם ישבו בשלום ושלוה וכבר עשו יד אחת עם האירופאים ואמריקה ללחוץ על בני ישראל, שלא יהא להם ברירה ויצמצמו אותם למקום קטן אחד, בכדי שיוכלו חס ושלום במחי יד למוחקם, שזהו כל כוונתם, ואין צריך להיות חכם בשביל להבין זאת, וכל ילד יכול להבין זאת.
בבעל הטורים כתב וזוהי תקוותנו, שכל זמן שאויביה שלו, שהיו יושבים בשלוה, לא ראו מדת הרחמים, וזה היה במשך כל אלפיים שנות הגלות, מלבד כמה שנים של מנוחה, אבל עתה בהיות שאין אויביה שלו, והם הורגים אחד את השני, לכן זוהי תקוותנו כי בעזהשי"ת יתקיימו דברי הבעל הטורים שכתב בסוף פרשת חיי שרה על פסוק על פני כל אחיו נפל, כשיפול ישמעאל באחרית הימים יצמח משיח בן דוד שהוא מזרע יצחק.
תחילת מפלת האומות היה בבבל והוא ממשיך בכל העולם ולכן רואים כי תחילת נפילתם של ישמעאל היתה בבבל שהיא עירק שבימינו, ומאיזה טעם התחיל שם. אלא מובא בתנא דבי אליהו רבה רמז רמזתי לעולם שאני יורד תחלה לבבל ואח"כ יבא בן דוד. ועל זה אנו אומרים במשך אלפיים שנה בקאפיטל של "על נהרות בבל, בת בבל השדודה אשרי שישלם לך את גמולך שגמלת לנו אשרי שיאחז וניפץ את עולליך אל הסלע". וברוך השם עתה זוכים לראות זאת, האם הוא דבר של מה בכך? האם העיניים סומאות? אלא האדם אומר לנפשו הרי באם המשיח יגיע לא אוכל להתעסק בתאוותי, לכן שיגיע מאוחר יותר ולא עתה, ורק כשאהיה יהודי זקן ולא אוכל ללכת, אז יגיע המשיח, אבל כשמתבוננים רואים שהתחיל להתנוצץ אורו, וכנראה שהוא רוכב על החמור והוא מתנהל לאטו, ומשם עבר לסוריה, וכן לשאר המדינות והוא שליחו של הקב"ה ועושה שם חורבנות אשר לא יאומן כי יסופר, וכשהאדם יתבונן מה מתרחש כאן לא יוכל להבין זאת, וכולם הכנות.
בעוד תקופה קצרה יתחילו מרידות גם במדינות אירופה והאם אתם מדמים שבזה נשלם הכל? לא נביא אנכי ולא בן נביא אנכי, אבל לא יעבור תקופה ארוכה עד שאותם המרידות יתחילו גם באירופה, והשי"ת שאחינו בני ישראל ינצלו, ומי שיש לו שכל הנני אומר כבר שנים, שיארוז את חפציו, ולכל הפחות יכין לעצמו מקום בארץ ישראל, כדי שיהא לו לאן לברוח. כמו שכתב הרה"ק ר' יונתן אייבשיץ זיע"א בספר אהבת יונתן פרשת עקב, בזה"ל: דלעתיד כשיגיע עת דודים, יגזור מלכות הרשעה גזירות על ישראל, ויתנדבו לבם לילך ולדור בארץ ישראל, ובעת ההוא נהייתה עת צרה ליעקב [גם בארץ ישראל שיתאספו מסביבה כל האומות], וישמע ה' את צעקתם וירחם עליהם, וישלח לפניהם משיחו הולך תמים, וישיב את שבות ציון כבתחילה, עכ"ל. ועוד כתב בזה"ל: דידוע שהקב"ה יציל את ישראל ממלחמת גוג ומגוג כאשר יעברו עליהם כמה וכמה צרות ואפילו הכי לא יעזבו את ה' ואת נחלתם ארץ הקדושה וכו' עכ"ל.
והשי"ת יעזור שבני ישראל ינצלו בכל המקומות שהרי עתידה ארץ ישראל שתתפשט על כל הארצות, אבל צריכים רחמים מרובים, אבל תקוותנו היא כדברי הבעל הטורים שכל זמן שאויביה שלו אזי היו צריה לראש, ואז היה הכל סגור בעבורנו, ומובא בזוה"ק שאין מפילים את האומה בטרם שמפילים את שרו מלמעלה, ורואים שלקחו את אותו אחד שהיה שולט על כל המדינות הערביות והוא נשיא מצרים, והכניסו אותו לכלוב כמו כלב, ועוד מבקשים לדונו למיתה, והכל היו סוגדים לו, ואפילו השקצים שלנו, ואיזה הסבר יש בזה, אלא הפילו את שרו של מצרים, ובעקבותיו נפלו כל השרים של כל המדינות הערביות, ונתקיימו דברי הבעל הטורים כשיפול ישמעאל באחרית הימים, וכמו שכתב וכשל עוזר ונפל עזור, שהרי בני עשו היה עוזרים תמיד לישמעאל במחשבה שמא יוכלו להתגבר על ישראל, וכעת מתקיים כשל עוזר ונפל עזור, שכולם כושלים ונופלים, ואמריקה שהיתה עבודה זרה של הזהב, וכולם אמרו עליה שהיא הארץ המובטחת, והיא תרד מטה מטה, כי לפני עשר שנים שקיבלו את המכה שלהם, ואז ראו שכבר הפילו את השר שלהם, ומאז הם נופלים. ואם מתחיל דבר זה צריך רחמים מרובים, וצריך להתנהג בשכל כדי שיוכלו להנצל מבעוד מועד, כי ברגע שיתחיל הזמן של הנקמה שיתקיים "יום נקם בלבי", וכפי הנראה זהו זה, אלא עתה הוא עת רצון שנפתחו שערי שמים, וצריך לבקש מהשי"ת שלא יגרמו העוונות שיסגר שוב, אבל באם הכל ילך לפי הדרך והעצה הזאת, אנו מקווים בעזהשי"ת שכבר קרוב קרוב קרבה ישועתנו לבוא בקרוב במהרה, אמן. מאתנו דורשים הכנה וטהרה לעשות הכנה לגאולה אבל מאתנו דורשים הכנה לכך, כמו שאמר יעקב לבניו כשביקש לגלות את הקץ, האספו ודרשו במדרש הטהרו הזמינו עצמכם לגאולה, ולגאולה צריך הכנה גדולה, והכנה רבה בכדי שנזכה לעברו בשלום, והשי"ת יעזור שיתקיים ותשוב לירושלים ברחמים רבים. כמו שאמרו היום בתפילה "כי אתה ה' באש הצתה ובאש אתה עתיד לבנותה", וכן כתיב בתהילים אש לפניו תלך ותלהט סביב צריו, פי' לפני ביאת המשיח תלך אש והשי"ת ילהט וישרוף את כל צריו העומדים מסביב לארץ ישראל. והשי"ת יעזור שכדרך שאנו זוכים לראות במפלתם של הישמעאלים והערביים, כן נראה במפלתם של הפלסטינים, שיהא חרב איש ברעהו, וישכחו ותפול עליהם אימתה ופחד וכולם יברחו מארץ ישראל, אמן.
שמעה ותשמח ציון ותגלנה בנות יהודה וגו'. בהיות שהתחיל הקב"ה אתנו הנהגה אחרת, הנהגת הרחמים וניסים ורחמנות, לכן מבקשים אנו כדרך שהתעורר מדת הרחמים על הכלל, יתעורר גם מדת הרחמים על הפרט. השי"ת יעזור שנוכל להכין עצמנו לימים הנוראים, שמתחילים מחמשה עשר באב, שאז מתחיל להאיר הימים המאירים של ראש השנה, כל אחד ואחד יכין את עצמו כפי יכלתו ולמעלה מכפי יכלתו, להיות מוסיף והולך בלילות, והשי"ת יעזור שנזכה צו א גוט גבענטשט לעכטיג יאר, ולשנת גאולה וישועה, אמן.
בכלל שנת תשע"ב הוא שנת גאולה עצום מאד, וצריך גם ישועה בזה השנה, והא תלוי בהא, ולכן צריך להכין עצמנו, וכאשר נכין עצמנו יעזור השי"ת שיעבור הכל בחסד וברחמים עלינו ועל כל ישראל, אמן. (עד כאן חלק מהדברים בקיצור נמרץ מתוך גליון קול החצר פרשת ואתחנן תשע"א. ניתן לקבל את הגליון המלא בבקשה לכתובת המייל שמופיע לקמן.)
שמעתי מאחד מזקני חשובי חסידי בעלז הי"ו שמסופר על האדמו"ר רבי אהרן מבעלזא זצ"ל שמהיום שעלה הצורר הנאצי לשלטון בשנת תרצ"ב, הרגישו על האדמו"ר שאיננו רגוע, והשתבשו אצלו סדרי התפילה והקבלת קהל וכו'. והוסיף וסיפר שכדברים האלה ממש קורא אצל האדמו"ר שליט"א מבעלזא מהיום שעלה אובאמה לשלטון, ה' ישמור ויציל את עמו ישראל מכל רע.
הודעה זו נשלחה על ידי מערכת 'סוד החשמל' להפצת פנימיות התורה לקירוב הגאולה ברחמים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה